Poliisi, pelastuslaitos sekä Merivartiosto hälytettiin pelastamaan ihmistä vedestä Rymättyläntien tuntumaan Naantaliin Särkänsalmen alueelle keskiviikkona 3. kesäkuuta keskipäivällä hieman ennen puoltapäivää.
Länsi-Suomen Merivartiostosta kerrotaan, että yksi ihminen oli pudonnut veneestä veteen. Hänet oli saatu sivullisten toimesta pois vedestä ja rannalle.
– Veneeseen oli jäänyt täysi-ikäinen henkilö, joka ei saaut yksin venettä rantaan, Merivartiosto jatkaa.
Hätäkeskus vastaanotti hätäilmoituksen ihmisen pelastamisesta kello 11.48. Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle ihmisen vesipelastustehtävän vasteella, sille sai hälytyksen seitsemän pelastusyksikköä, joista yksi Satakunnan pelastuslaitokselta ja loput Varsinais-Suomen pelastuslaitokselta.
