Pelastuslaitos hälytettiin pelastamaan ihmisiä Lapuan Simpsiölle tiistaina 2. kesäkuuta hieman ennen kello yhtä alkuiltapäivästä.
Päivystävä palomestari Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitokselta kertoo, ettei kohteessa ollut pelastettavaa, sillä kaksi nuorta olivat olleet Simpsiön näkötornissa.
– Pelastuslaitos tarkasti kaikki alueen radio- ja TV-mastot, palomestari jatkaa.
Hätäkeskus vastaanotti hätäilmoituksen ihmisen pelastamisesta kello 12.56. Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle ihmisen korkealtapelastamisen vasteella, sille sai hälytyksen kolme pelastusyksikköä Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitokselta.
