Sisä-Suomen poliisilaitoksen rikostutkinnassa on tutkittavana Pirkanmaalla tapahtunut tuore rikoskokonaisuus. Sisä-Suomen poliisilaitokselta kerrotaan, että Kangasalla tapahtui tiistaina 23. syyskuuta ryöstö, jossa kultasepänliike ryöstettiin. Epäilty tekijä otettiin kiinni Tampereella tapahtuneen takaa-ajotilanteen jälkeen.
Poliisin mukaan ryöstö tapahtui noin kello 15.20 aikaan Tampereentie 1:ssä Kangasalla. Liikkeeseen tuli yksi henkilö, joka sai väkivallalla uhkaamalla haltuunsa huomattavan omaisuuden.
– Tekijä pakeni aikaisemmin Lielahdesta anastetulla harmaalla henkilöautolla 12 tien suuntaan. Poliisi teki havainnon harmaasta henkilöautosta 12 tiellä Atalan kohdalla. Ajoneuvon kuljettaja käytti huomattavaa ylinopeutta. Ajoneuvo nousi Teiskon rampista Kaitavedentielle ja jatkoi kohti Kämmenniemeä. Liikenne oli runsasta ja poliisi kiittää aktiivisia kansalaisia, joiden havaintojen perusteella tekijä otettiin kiinni entisen Teiskon kunnan alueelta Kämmenniemestä, poliisi kommentoi.
Poliisin mukaan aikaisemmin anastettu ajoneuvo ja osa omaisuudesta on saatu poliisin haltuun.
Poliisi ei kerro, tutkiiko se ryöstörikosta ryöstönä vai törkeänä ryöstönä. Rikoksesta epäiltyä epäillään pakenemisen osalta törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta rattijuopumuksesta sekä kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta. Poliisi ei myöskään kommentoi rikosnimikettä auton anastamisen suhteen.
Poliisi sanoo tiedottavansa asiasta tutkinnan edetessä aikaisintaan maanantaina 29. syyskuuta.