Käytöstä poistetussa hotellissa paloi Ylitorniolla

Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle suuren rakennuspalon vasteella, sille sai hälytyksen kahdeksan pelastusyksikköä Lapin pelastuslaitokselta. Paikalle hälytettiin pelastuslaitoksen yksiköitä Ylitorniolta, Pellosta, Torniosta, Rovaniemeltä ja vielä lisäksi Ruotsin puolelta Övertorneålta.





Pelastuslaitos hälytettiin sammuttamaan rakennuspaloa Kilpisjärventielle Ylitorniolle keskiviikkona 3. kesäkuuta hieman ennen kello kahta iltapäivällä.

Päivystävä palomestari Timo Nyholm Lapin pelastuslaitokselta kertoo, että ilmoituksen mukaan vanhan, ei käytössä olevan hotellin ikkunoista tulee mustaa savua ja liekkiä.

– Kun pelastuslaitoksen ensimmäiset yksiköt saapuivat kohteeseen, tuli savua rakennuksen alakerran ikkunoista. Pelastuslaitos suoritti savusukelluksen kohteeseen yhdessä ruotsalaisen pelastusryhmän kanssa. Alkupalo saatiin sammumaan nopeasti. Kohteessa on tällä hetkellä käynnissä sammutusraivaus sekä savutuuletus, Nyholm kommentoi iltapäivällä.

Lue myös:  Pienlentokone ajautui kiitotien sivuun ja törmäsi puuhun Vuotson lentokentällä Sodankylässä

Nyholm ei kommentoi tulipalon syttymissyytä. Hänen mukaansa Lapin poliisilaitos tutkii tulipaloon johtaneita syitä. Palosta ei aiheutunut henkilövahinkoja.

Hätäkeskus vastaanotti hätäilmoituksen rakennuspalosta kello 13.57. Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle suuren rakennuspalon vasteella, sille sai hälytyksen kahdeksan pelastusyksikköä Lapin pelastuslaitokselta. Paikalle hälytettiin pelastuslaitoksen yksiköitä Ylitorniolta, Pellosta, Torniosta, Rovaniemeltä ja vielä lisäksi Ruotsin puolelta Övertorneålta.

Lue myös:  Isä ja poika jäivät puukasan alle puristuksiin Ivalossa

Kaupalliset yhteistyöt



Tuoreimmat uutiset