Kotkan Aittakorvessa epäiltiin mahdollista rakennuspaloa maanantain vastaisena yönä puoli kahdentoista jälkeen, hälytys rakennuspaloepäilystä Riippakoivuntielle tuli kello 23.42.
Kymenlaakson pelastuslaitoksen päivystävä palomestari Antti Kosonen kertoo, ettei kohteessa ollut varsinaista rakennuspaloa.
– Kohteessa ei ollut rakennuspaloa, vaan ilmeisesti jonkinlainen aistinvaraisesti havaittava käry. Myöskään näkyvää savua ei ollut, eivätkä palovaroittimetkaan hälyttäneet.
Palomestarin mukaan pelastushenkilöstö kiersi koko rakennuksen yläpohjaa myöten, mutta mitään paloon viittaavaa ei havaittu.
– Asukkaat jäivät asuntoon ja soittavat uudelleen Hätäkeskukseen, jos sellaiselle on tarvetta.
Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle keskisuuren rakennuspalon vasteella, sille sai hälytyksen seitsemän pelastusyksikköä.