Poliisi pysäytti Espoossa sähköpotkulaudan, joka oli luokiteltavissa moottoripyöräksi. Länsi-Uudenmaan poliisilaitokselta kerrotaan, että melko kovakulkuiseksi moottoripyöräksi muutettu sähköskuutti kulki poliisin suorittaman koeajon perusteella miltei 100:n kilometrin tuntinopeudella, kun se saisi kulkea enimmillään 25:n kilometrin tuntinopeudella.
Poliisin mukaan skuutin kuljettajalla ei ollut moottoripyörän kuljettamiseen vaadittavaa ajo-oikeutta, eikä hänellä ollut myöskään vaadittua suojakypärää päässä.

– Poliisi kirjasi sähköpotkulaudan kuljettajalle sakon kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta ja siitä, että muutoskatsastus oli jäänyt tekemättä. Tällä kertaa ei mennyt läpi selitys, että en tiennyt, poliisi kommentoi.
Poliisi ilmoitti asiasta lisäksi Traficomille ja Vakuutuskeskukseen asian jatkoselvittelyitä varten.