Poliisi kohtasi Espoossa tiistaina 16. syyskuuta yllättävän tilanteen, kun myymälässä tapahtuneesta näpistyksestä epäilty mies lähti pakomatkalle. Länsi-Uudenmaan poliisilaitokselta kerrotaan, ettei yllättävää tapauksessa ollut pakeneminen, vaan sen toteutustapa.
Rikosylikonstaapeli Jussi Hirvi Länsi-Uudenmaan poliisista kertoo, että iltapäiväkahden aikoihin saapuneen ilmoituksen mukaan myymälässä näpistellyt mies oli lähtenyt jalan pakoon. Poliisin partio lähti paikalle ja havaitsikin tapahtumapaikan läheisyydessä epäillyn juoksevan.
– Mies ei totellut poliisin käskyjä, vaan pakeni vetiseen ojaan, jossa hän välillä kulki kaulaa myöten. Hetken kuluttua hän jo oli noin seitsemän metrin korkeudessa puun latvassa. Poliisi pyrki neuvottelemalla saamaan hänet alas puusta. Neuvottelu käytiin tuloksetta, rikosylikonstaapeli jatkaa.
Lopulta paikalle saapui pelastuslaitoksen yksikkö, jonka seurauksena epäilty lähti liikkumaan puusta puuhun.
– Tilanne päättyi, kun erään puun latva katkesi ja mies putosi alla olevaan veteen. Noin 35-vuotias epäilty säästyi vammoilta, rikosylikonstaapeli kommentoi.
Poliisi otti miehen kiinni ja anastetut tuotteet palautuivat myyjälle myyntikelvottomina.