Pelastuslaitos hälytettiin sammuttamaan rakennuspaloa Kokkolantielle Ylivieskaan keskiviikkona 3. kesäkuuta kello kahdeksan aikoihin illalla.
Päivystävä palomestari Joose Veteläinen Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitokselta kertoo, että noin 70-neliöinen autotalli oli syttynyt tuleen.
– Pelastuslaitoksen saapuessa kohteeseen, oli rakennus jo täyden palon vaiheessa. Omakotitalon asukkaat jäähdyttivät omakotitalon päätyä, jottei tulipalon voimakas lämpö sytytä taloa palamaan. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan. Autotalli tuhoutui palossa. Myös autotallin sisällä olleet henkilöauto ja ajettava ruohonleikkuri tuhoutuivat. Pelastuslaitos suorittaa jälkisammutusta kohteessa, Veteläinen jatkaa.
Palon syttymissyy ei ole tiedossa, siitä ei aiheutunut henkilövahinkoja.
Hätäkeskus vastaanotti hätäilmoituksen rakennuspalosta kello 20.00. Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle keskisuuren rakennuspalon vasteella, sille sai hälytyksen kahdeksan pelastusyksikköä Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitokselta.
