Omakotitalo paloi Espoon Viherlaaksossa

Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle keskisuuren rakennuspalon vasteella, sille on saanut hälytyksen 13 pelastusyksikköä, joista kolme Helsingin pelastuslaitokselta ja loput Länsi-Uudenmaan pelastuslaitokselta.





Pelastuslaitos hälytettiin sammuttamaan rakennuspaloa Tuokkoskujalle Espoon Viherlaaksoon keskiviikkona 3. kesäkuuta hieman ennen puolta yhtä iltapäivän taitteessa.

Päivystävä palomestari Peik Joutsen Länsi-Uudenmaan pelastuslaitokselta kertoo, että omakotitalo oli syttynyt palamaan.

1000097239
Tilannekuvaa palopaikalta. SK / TILANNEMEDIA

Pelastuslaitos julkaisi rakennuspalosta myöhemmin vaaratiedotteen. Pelastuslaitoksen mukaan ilmassa oli terveydelle vaarallista savua. Alueen ihmisiä kehotettiin pysymään sisätiloissa ja välttämään alueella liikkumista. Myös ilmanvaihto kehotettiin sulkemaan sekä odottamaan tiedotetta vaaratilanteen päättymisestä.

1000097221
Tilannekuvaa palopaikalta. SK / TILANNEMEDIA

Palosta ei palomestarin mukaan aiheutunut henkilövahinkoja.

– Savua tulee edelleen runsaasti. Asukkaita pyydetään edelleen pitämään ikkunat ja ilmastointikoneet kiinni, Joutsen ohjeisti myöhemmin.

Lue myös:  Kaksikerroksinen paritalo oli tulessa Sipoossa

Kello 15.18 Joutsen kertoo, että rakennuspalon sammutustyöt olivat loppusuoralla, ja että savunmuodostus oli vähentynyt. Pelastuslaitos oli jo tuolloin purkanut vaaratiedotteen.

1000097231
Tilannekuvaa palopaikalta. SK / TILANNEMEDIA

Hätäkeskus vastaanotti hätäilmoituksen rakennuspalosta kello 12.26. Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle keskisuuren rakennuspalon vasteella, sille sai hälytyksen 13 pelastusyksikköä, joista kolme Helsingin pelastuslaitokselta ja loput Länsi-Uudenmaan pelastuslaitokselta.

*Päivitetty kello 13.46, jolloin lisätty vaaratiedote
*Päivitetty kello 14.12, jolloin lisätty palomestarin jatkokommentteja
*Päivitetty kello 15.53, jolloin lisätty palomestarin jatkokommentteja

Kaupalliset yhteistyöt



Tuoreimmat uutiset