Pelastuslaitos hälytettiin sammuttamaan rakennuspaloa Tuokkoskujalle Espoon Viherlaaksoon keskiviikkona 3. kesäkuuta hieman ennen puolta yhtä iltapäivän taitteessa.
Päivystävä palomestari Peik Joutsen Länsi-Uudenmaan pelastuslaitokselta kertoo, että omakotitalo oli syttynyt palamaan.

Pelastuslaitos julkaisi rakennuspalosta myöhemmin vaaratiedotteen. Pelastuslaitoksen mukaan ilmassa oli terveydelle vaarallista savua. Alueen ihmisiä kehotettiin pysymään sisätiloissa ja välttämään alueella liikkumista. Myös ilmanvaihto kehotettiin sulkemaan sekä odottamaan tiedotetta vaaratilanteen päättymisestä.

Palosta ei palomestarin mukaan aiheutunut henkilövahinkoja.
– Savua tulee edelleen runsaasti. Asukkaita pyydetään edelleen pitämään ikkunat ja ilmastointikoneet kiinni, Joutsen ohjeisti myöhemmin.
Kello 15.18 Joutsen kertoo, että rakennuspalon sammutustyöt olivat loppusuoralla, ja että savunmuodostus oli vähentynyt. Pelastuslaitos oli jo tuolloin purkanut vaaratiedotteen.

Hätäkeskus vastaanotti hätäilmoituksen rakennuspalosta kello 12.26. Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle keskisuuren rakennuspalon vasteella, sille sai hälytyksen 13 pelastusyksikköä, joista kolme Helsingin pelastuslaitokselta ja loput Länsi-Uudenmaan pelastuslaitokselta.
