Pelastuslaitos sammutti rakennuspaloa Liperissä

Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle keskisuuren rakennuspalon vasteella, sille sai hälytyksen kuusi pelastusyksikköä.





Pelastuslaitos sammutti Käsämäntiellä Liperissä rakennuspaloa lauantaina 23. toukokuuta illalla. Pelastuslaitos sai tiedon tulipalosta hieman ennen kello yhdeksää.

Päivystävä palomestari Jani Nevalainen Pohjois-Karjalan pelastuslaitokselta kertoo miehen olleen päivän poissa kotoaan ja kotiin saavuttua huomannut rakennuksesta tulevan savua, jonka perusteella hän soitti Hätäkeskukseen.

– Pelastuslaitoksen savusukeltajat sammuttivat sisätiloissa olevan palon nopeasti. Palon sammuttamiseksi lattiarakenteita jouduttiin purkamaan noin neljän neliömetrin alueelta, Nevalainen jatkaa.

Lue myös:  Päivärannan Sale ryöstettiin Kuopiossa keskiviikkoaamuna - Poliisi pyytää havaintoja

Palo oli palomestarin arvion mukaan syttynyt jo aiemmin päivällä, mutta tukahtunut ikkunoiden säilyessä ehjänä.

Palon arvellaan saaneen alkunsa tulisijasta lentäneestä kipinästä. Palosta ei aiheutunut henkilövahinkoja.

Hätäkeskus vastaanotti hätäilmoituksen rakennuspalosta kello 20.54. Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle keskisuuren rakennuspalon vasteella, sille sai hälytyksen kuusi pelastusyksikköä.

Kaupalliset yhteistyöt



Tuoreimmat uutiset