Hallitiellä Ylivieskassa sammutettiin tiistaina 23. syyskuuta iltapäiväntaitteessa syttynyttä tulipaloa. Paloon havahduttiin puoli yhden jälkeen, Hätäkeskus vastaanotti hätäilmoituksen rakennuspalosta kello 12.34.
Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitoksen päivystävä palomestari Joona Meriläinen kertoo, että yksi aurinkopaneeli oli syttynyt palamaan rakennuksen katolla tuntemattomasta syystä.
– Naapurikiinteistön alueella olleet henkilöt olivat huomanneet tulipalon alun ja päässeet sammuttamaan katolla olleen palavan paneelin. Alkusammutus toimi ja palo ei ehtinyt levitä huopakaton pintaa pidemmälle rakenteisiin, palomestari jatkaa.
Palomestarin mukaan pelastuslaitoksen tehtävänä oli varmistaa, että palo oli saatu sammumaan. Rakennuksen työntekijät pystyivät palaamaan pian tapahtuneen jälkeen sisätiloihin jatkamaan työskentelyä. Pelastuslaitos poistui paikalta kello 13.10.
Palosta aiheutui pieni reikä huopakattoon sekä jonkin verran palovahinkoja viereisiin aurinkopaneeleihin.
Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle suuren rakennuspalon vasteella, sille sai hälytyksen enimmillään 12 pelastusyksikköä Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitokselta, kohteessa kävi neljä pelastusyksikköä.