Pelastuslaitos hälytettiin raideliikenneonnettomuustehtävälle Tampereelle keskiviikkona 3. kesäkuuta iltayöstä puoli kahdentoista jälkeen.
Päivystävä palomestari Pirkanmaan pelastuslaitokselta kertoo, ettei pelastuslaitos tiedota onnettomuudesta tarkemmin, joten tiedotusvastuu asiassa on poliisilla. Sisä-Suomen poliisilaitos ei ole toistaiseksi tiedottanut tehtävästä tarkemmin.
Hätäkeskus vastaanotti hätäilmoituksen tapahtuneesta kello 23.41. Pelastuslaitos hälytettiin tehtävälle keskisuuren raideliikenneonnettomuuden vasteella, sille sai hälytyksen kuusi pelastusyksikköä Pirkanmaan pelastuslaitokselta.